پلیس فرانسه زنان روبنده پوش را بازداشت کرد
نوشته شده توسط : ژورنالیست

پلیس فرانسه برای مدت کوتاهی، دو زن را که به دلیل منع استفاده از روبنده برای زنان در پاریس دست به تجمع اعتراضی زده بودند، بازداشت کرد.

این دو زن در تجمع اعتراضی خود از روبنده استفاده کردند اما پلیس گفت دلیل بازداشت آنها شرکت در تجمع غیرقانونی بوده است.

از امروز دوشنبه ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) استفاده از روبنده برای زنان در فرانسه ممنوع می شود و اقدام آنها برای پوشاندن صورتشان در اماکن عمومی، قانون‌شکنی محسوب خواهد شد.

از امروز در صورتی که زنی در حین ارتکاب این جرم دیده شود و نقاب یا برقع پوشیده باشد، باید تا ۱۵۰ یورو جریمه پرداخت کند و در یک دوره آموزشی اجباری درباره "شهروندی" حاضر شود.

فرانسه اولین کشور اروپایی است که استفاده از روبنده را برای زنان ممنوع می‌کند.

مقامات دولتی فرانسه می‌گویند که این افراد استانداردهای مورد نیاز برای زندگی در یک جامعه مشترک را تضعیف می‌کنند. هرچند مخالفان دولت معتقدند که این قانون، ناقض حقوق بشر است.

در این قانون همچنین برای کسانی که زنان را وادار کنند چنین حجابی داشته باشند، جریمه‌های سنگین‌تری در نظر گرفته شده است و در صورتی که پلیس فرانسه دریابد که یک زن به اجبار همسرش روبنده پوشیده است، ممکن است همسر او تا ۲۵ هزار یورو جریمه شود. این افراد ممکن است به تا ۱۰ سال زندان هم محکوم شوند.

تفاوت‌های برقع، حجاب و نقاب را در اینجا ببینید.

جمعیت مسلمانان فرانسه نزدیک به ۶ میلیون نفر برآورد شده است و فرانسه در بین کشورهای اروپای غربی، بیشترین جمعیت مسلمان را دارد.

یکی از فروشندگان لباس‌های اسلامی در فرانسه به بی‌بی‌سی گفت که "فروش نقاب، چندان سودی ندارد، چون زنان زیادی روبنده نمی‌پوشند."

به گفته او، فروش روبنده و نقاب به حدی کم است که شاید خود او هر سال فقط ۵ نقاب در مغازه‌اش بفروشد.

احمد که مغازه کوچکی در نزدیکی یکی از مساجد در محله مسلمان‌نشین پاریس دارد هم معتقد است که شاید یک دهم درصد زنان مسلمان در فرانسه نقاب می‌پوشند.

ولی مسئولان دولت فرانسه، تعداد زنان روبنده‌پوش را بیشتر ارزیابی می‌کنند و هیأت دولت این کشور، تعداد آنها را حدود دو هزار نفر اعلام کرده است.

پیشنهاد ممنوعیت پوشیدن روبنده در فرانسه، از طرف یکی از کمیسیون‌های پارلمانی این کشور در ژانویه سال ۲۰۱۰ میلادی ارائه شد.

اعضای این کمیسیون در گزارشی به پارلمان فرانسه توصیه کردند که حجاب‌هایی مثل نقاب و برقع در بیمارستان‌ها، مدارس، ادارات دولتی و وسایل نقلیه عمومی ممنوع اعلام شود.

آنها چنین پوششی را معضلی برای فرانسه، نماد ستم علیه زنان و غیرقابل قبول خواندند.

همچنین پارلمان فرانسه در سال ۲۰۰۴ میلادی با اکثریت قاطع، استفاده از نمادهای مذهبی در مدارس را ممنوع کرد و بر اساس این ممنوعیت، استفاده از حجاب اسلامی که نمادی از مذهب به شمار می‌رود، در مدارس این کشور ممنوع شد.




:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: